Installation

Plug & Play installation – Absolut senaste teknologin Extremt sofistikerat i teknik och funktion

Varje RaceChip-produkt följer vår plug & play-princip, vilket innebär att du kan installera den själv på bara några minuter. Vi anser att även komplexa och sofistikerade produkter borde vara så enkla som möjligt att använda. Du får bilspecifika installationsinstruktioner med din beställning. Dessutom är vår tekniska support alltid glad att hjälpa dig. Förutom tryckta instruktioner erbjuder vi också en stor databas med installationsvideor.

Preparation

Preparation

First, open the bonnet and remove the engine cover as shown in the example for the VW Passat (B8) 2.0 TDI with 110kW.

Locating the connection in the engine bay

Locating the connection in the engine bay

Once the wiring harness is connected, the engine setup should look like the image below. The RaceChip wiring harness is connected to the sensors at the points marked A and B..

Connection to the common rail sensor

Connection to the common rail sensor

First, the connection to the common rail sensor (A) needs to be made. Pull out the plug by its sensor. Note: only pull on the plug, never the cable.

Common rail sensor

Common rail sensor

Here you can see the disconnected plug of the common rail sensor (A), as well as the corresponding mating part on the wiring harness of your chip.

Connecting the wiring harness

Connecting the wiring harness

Now connect the disconnected plug (A) to the corresponding socket on the wiring harness. Make sure that the plugs have engaged.

Connection to the common rail sensor

Connection to the common rail sensor

Connect the second plug of this wiring harness arm to the common rail sensor (A) so that it engages.

Connection to the turbo-boost pressure sensor (B)

Connection to the turbo-boost pressure sensor (B)

Next, the connection to the turbo-boost pressure sensor (B) needs to be made. Pull out the plug by its sensor.

Turbo-boost pressure sensor (B)

Turbo-boost pressure sensor (B)

The image above shows the disconnected plug of the turbo-boost pressure sensor (B), as well as the section of the RaceChip wiring harness that has not yet been used.

Connecting the wiring harness

Connecting the wiring harness

First, open the bonnet and remove the engine cover as shown in the example for the VW Passat (B8) 2.0 TDI with 110kW.

Connection to the turbo-boost pressure sensor (B)

Preparation

Connect the remaining plug on the wiring harness to turbo-boost pressure sensor (B). Push it into the mating piece so that it engages.

Connecting the RaceChip

Connecting the RaceChip

Your engine is about to get more power. Connect the RaceChip to the FCI connector of the wiring harness.

Final steps

Final steps

Secure the cable and the RaceChip at a suitable point in your engine bay and then fasten the cover. All done! Now have fun driving!

Enkel installation

  • Enkel att använda plug & drive-system
  • Ingen expertis krävs för installation
  • Inga specialverktyg behövs
  • Fordonsspecifika installationsinstruktioner

 

Du kan enkelt återställa ditt fordon till original om det är nödvändigt närsomhelst. Oavsett om du plockar bort eller stänger av, kan våra produkter återställas när som helst för att återföra ditt fordon till original.

Återställ snabbt till original.

En blind plugg ingår i produkten. Om du tillfälligt vill återställa fordonet till original, kan du helt enkelt byta modulen mot en blindplugg. Signalen från motorstyrenheten sänds sedan direkt.

Komplett återställning till original

Om det behövs kan våra chipstimmningsprodukter tas bort helt på bara några steg - precis som RaceChip-installationen, men i omvänd ordning (även om vi är säkra på att när du väl har upplevt våra produkter, kommer du inte att vilja bli av med dem igen).

Laddar...